Ramazanda hurma tüketmenin çok faydası var! Tok tutuyor, kabızlığı önlüyor

Ramazan denince akla ilk gelen gıdaların başında hurma geliyor. Peki şeker, protein, lif ve yağın dışında 15 farklı mineral ile C, B1, B2, niasin ve A vitamini içeren hurmanın vücuda ne gibi faydaları var? Uzman görüşlerini sizin için derledik. 

– Hafızayı güçlendiriyor

Uzmanlara göre düzenli hurma tüketimi unutkanlığın önlenmesinde önemli bir rol oynuyor. Hurmanın içinde bulunan A ve B vitaminleri hafızanın güçlenmesini ve yaşlılık döneminde oluşabilecek hafıza kaybının önüne geçer. İçerdiği yüksek miktarda magnezyum da hafızanın güçlenmesine katkıda bulunur. 

– Sindirim sistemini düzenliyor

Ramazan ayında insanların yaygın şikâyetlerinden biri sindirim sisteminin düzenli çalışmamasından kaynaklı oluşan hazımsızlık problemleri. Uzmanlar hurmanın mide asidini dengeleyerek midede oluşabilecek sorunları önlediğini vurguluyor. Yani aşırıya kaçmamakla birlikte tüketilen hurma mide problemlerini olumlu yönde etkileyebilir. 

-Tok tutma özelliği var

Beslenme ve diyet uzmanlarının görüşlerine göre hurmada bulunan yüksek lif içeriği, tokluk hissinin uzun süre devam etmesini sağlıyor. Tokluk hissini daha uzun bir vakte yaymak ve kan şekerini dengede tutmak için hurmanın yanında badem, ceviz gibi kuru yemişler tüketilmesi sağlıklı bir alternatif. 

 Bağırsakları çalıştırıyor

Yüksek lif açısından zengin bir besin kaynağı olduğu için hurma bağırsakları çalıştırmada da önemli bir rol oynar. Metabolizmayı hızlandırarak sindirim sisteminden dolayı oluşacak hastalık risklerini de azaltır. Uzmanlar düzenli ve gerektiği kadar tüketilen hurmanın sindirim sistemini düzenlediğine dikkat çekiyor. 

– Doğal tatlandırıcı özelliğine sahip

Günlük hayatta yiyeceklere şeker eklemek yerine hurma gibi doğal tatlandırıcı özelliği olan bir besin tercih etmek sağlık açısından oldukça faydalı. Doğal bir fruktoz kaynağı olan hurmanın beyaz şekere göre çok daha sağlıklı bir tercih olduğu belirtiliyor. Uzmanlar, hurmayı ezme haline getirerek yiyecek veya içeceklere eklemenin daha sağlıklı bir alternatif olacağını söylüyor. 

– Kansızlığa iyi geliyor

Hurma, sağlığı olumlu yönde etkileyen vitamin ve mineralleri içinde barındıran faydalı bir yiyecek. Uzmanlar için kansızlık riskini azaltması oldukça önemliyken içeriğinde bulunan demir, dengeli ve düzenli tüketimle birlikte demir eksiliği, kansızlık gibi problemler yaşayan bireylerin tedavi sürecini de hızlandırabiliyor. Uzmanlar, demir eksikliği yaşayan kişilerin günlük olarak tüketmesi gereken hurma miktarının 4 adetle sınırlı olduğunu belirtiyor. 

– Antioksidan kaynağı

Hurmanın içinde bulunan ve antioksidan kaynağı olarak kabul edilen asitler insan bağışıklığını güçlendirebilir. Hurma, hastalıklara karşı koruyucu bir kalkan oluşturarak çeşitli rahatsızlıkları önlemede etkili olabilir. Uzmanlar hurmanın içinde barındırdığı antioksidan asitlerinin diyabet, kalp hastalığı ve belirli kanser türlerini önleme etkisinin olduğunu aktarıyor. 

Fazla tüketirsek ne olur?

Hurma, yapısı gereği küçük bir meyve olduğu için gün içinde tüketirken ne kadar fazla olduğu fark edilmeyebilir. Ancak uzmanlar bu konuda uyarıyor: Gereğinden fazla hurma tüketen kişilerin kan şekerinde çeşitli dalgalanmalar olabilir. Kan şekerinde dengesiz artışlara sebep olabilecek bu sorun da kilo artışlarını da beraberinde getirir. Özellikle ramazan ayında kilo problemlerinden kaçınmak için dengeli beslenmeye öncelik verenlerin hurma tüketiminde de aşırıya kaçmaması gerekir. 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*